Rabu, Jun 03, 2009

Happy Birthday elniea!!

Do not be in a hurry to succeed. What would you have to live for afterwards?
Better make the horizon your goal; it will always be ahead of you.

1 Jun lepas, tiba jua hari kelahiranku yang ke 2* .. XD Diam2 sudah. Tapi 4hb Jun juga saya menanti ucapan otanjoobi kepadaku. Aik, 1 Jun kan dah lepas, kalau dah lepas tu lepas la.. Tak malu nak lagi, haha~~ By the way, birth date saya ada 2 ok! 1 Jun & 4 Jun. Either one is the DAY! So, korang boleh wish mana2 tarikh. Tapi kenapa? Hmm... Tak apalah, biarlah saya rahsiakan dulu kenapa. Tapi mungkin ada beberapa orang teman rapat saya yang tahu kenapa. XD Dan saya terkejut, sebab dia~ salah seorang orang2 yang wish birthday saya. Terharu pula ;( Saya tak dapat apa-apa hadiah material pun sebenarnya. Tak kisah pun, sebab orang dah wish tu pun bermakna mereka ingat! JUTAAN TERIMA KASIH BUAT ANDA SEMUA YANG MENGUCAPKAN SALAM OTANJOOBI PADA SAYA!! \(^_^\)

Apa yang saya rasa??
And my heart springs anew, bright and confident
and true,
And the old love comes to meet me, in the dawning and the dew.
Yo yo oo je kamu ni Rose XD

2 hari sebelum hari lahirku, saya ke KL untuk jalan2 cari makan angin XD , bersama abang, kakak, kakak ipar dan Syamil yang Comel!! Tau tak? Mungkin anda akan gelak sebab ini kali pertama saya ke zoo!! Hmm.. Agak jauh perjalanan dari Rawang (abang duduk Rawang tapi kerja kat UM - apala duduk jauh2 ..aisshh XD ), kami ke Zoo Negara. Bukan setakat Syamil yang teruja tengok ikan-ikan besar, zirafah, gajah, cipan dan yang sewaktu dengannya, tapi saya yang dah besar panjang ni (dah boleh kawin pun, hahahaha XD) pun turut sama ke'kagum'an. Kemudian kami ke UM singgah solat - rindu sebenarnya bila lalu PASUM dan 11th kolej. Huhu~~ ;( Kemudian pergi makan di MV. Kami meninggalkan kedai Chicken Rice Shop dalam keadaan meja bersepah, semua sebab Syamil yang sepahkan, bukan kami!! XD

Tapi time balik kampung, tiba-tiba saya dijangkiti demam selsema pula. Selsema orang bukan selsema babi. Sekarang pun masih lagi dalam keadaan tidak sihat. Harap dapat sihat secepat mungkin. 6hb-12hb Jun ni, saya dan rakan2 Rakan Mahasiswa Kutan masih ada tanggungjawab lain. Kami dari RMK menganjurkan kelas intensif untuk pelajar2 UP SR Sek Keb Kutan dan satu ceramah motivasi di majlis penutup program nanti. Sebenarnya saya ditugaskan untuk subjek sains, tapi saya langsung tiada keyakinan mahu pun semangat untuk mengajar. Puas saya yakinkan diri, tapi masih tak dapat. Sekarang saya masih lagi mencuba. Huhuhu~~ Ya Allah, kuatkan lah diri daku hamba Mu yang sentiasa lemah ini!! Amin~~

Result final exam keluar pada 1 Jun, hari lahir ku, mungkin juga sebagai hadiah barangkali. Tapi saya check pada 2 Jun, tidak terkejut sebenarnya, kerna sudah saya jangka. Prestasi menurun agak sedikit mendadak. Tapi masih boleh dikawal, harapannya. Ingin ku usaha lagi pada sem hadapan. Sebenarnya saya ingin menulis banyak lagi kerana makin lama tak update, makin banyak perkara bersarang di minda kecilku. Tapi mungkin setakat ini dulu. Jumpa lagi nanti.

Syamil yang sentiasa girang \(^_^)/



Cipan

Blurring of Rose at Zoo (macam rusa masuk kampung XD)



Ya Allah,..Aku ingin berjaya bukan kerana aku ingin takabbur pada Mu..tetapi aku ingin membuktikan kebesaranMu bahawa Kau selalu bersama orang yang berusaha..,bersabar dan betawakal..Ya Allah jika bukan Kau yang memberikan ketabahn pada keluargaku selama ini,kami akan jauh dariMu.Dalam kemiskinan duniawi Kau telah menghidupkan keluarga kami dengan kasih sayang,ketenangan dan keharmonian.Tamaknya aku Ya Allah kerana terus bermohon padaMu supaya Kau kekal memberikan kami nikmat.Aku ingin membahagiakan ibu bapa,guru2, teman2 dan Umat Islam atas kejayaanku...Ya Allah Ya Tuhanku..perkenankanlah doaku.." Ameen cinta dari Pencipta. Allahlah kekasih yang paling memahami. Masakan tidak, Dialah Raja segala cinta kerana Dialah sebenarnya Pencipta cinta.

p/s: Sekarang sudah 4 Jun, sudah ada beberapa orang teman yang wish kali kedua. Good and thanks to u frens~~ ^_^

Ya Nabi salam alaika ya Rasul salam alaika ya Habib salam alaika ..solawatullahi alaika

9 ulasan:

anes berkata...

waaa..rasenye ak msh igt nape ade due tarekh tuh..haha..stelah skian lame bwu ak jmpe blog ko nh..

Unknown berkata...

haha~~ ye ke ko igt lagi? ekekeke~~
sampai jugak ko ke cni ek.. welcome anes, ke tempat aku mengarut. XD

Tanpa Nama berkata...

ces kamu. nak kena wish 2-2 hari ke? amboiii. camtu present pun nak 2 ke? banyak chantek. :P Apa2 pun, dtg um x ckp pon? kalo x da rdy team kompang kolej 6. masuk gate je kitorg tunggu kat atas bukit.

Unknown berkata...

ala hannah, mcm la die bagi present nye, 1 pun xde, ekekeke~~ Klu byk cantek tu, betulla!! ahaks~~ Neway, seriusly x sempat la hannah. Dah ramai kata nape x bgtau, huhu~~ Teringin jgk nk jumpa korang sume, tapi pegi 1 hari je. Klu x leh gak merasa kompang hannah main kan hannah?? Eheee~~ Xpe, mungkin lainkali yek~~

Tanpa Nama berkata...

ek eleh..
mek ros yg poyo...
mu sajo jah nk wat 2 tarikh besde mu tuh....
sajo jh nk suh org len bg adioh 2 kali deh??.
hahahahha,,...

Unknown berkata...

lol~~ sapo kah ini? mace kenal gayanye, ahaks~~ it's not that i create a myth, tapi KENYATAANnya begitu!! Sudahlah, kamu ne mesti jeles~~ Agagagaga~~~ ^_^

Tanpa Nama berkata...

(saya terkejut, sebab dia~ salah seorang orang2 yang wish birthday saya. Terharu pula )

sapekah org itu??

Unknown berkata...

em? boleh jadi sesiapa saja. mungkin juga anda. mungkin juga yang teristimewa. tapi ade ke? x kot XD

Tanpa Nama berkata...

itula mau taw sapa.jgnla kederk sgt kmu nih..